2014-04-11

Філадельфійський експеримент

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 5.00 (1 голос)

Філадельфійський експеримент

Філадельфійський експеримент - одна з найбільш цікавих загадок ХХ століття, яка породила безліч суперечливих і навіть неймовірних чуток. За легендами, в роки другої світової війни військове відомство США спробувало створити корабель, невидимий для радарів, а також магнітних мін противника. Використовуючи розрахунки, зроблені самим Ейнштейном, на есмінець "Елдрідж" встановили спеціальні генератори. Але під час випробування, проведеного в жовтні 1943 року в одному з доків Філадельфії, сталося непередбачене - корабель, оточений розрядами потужного електромагнітного поля, зник не лише з екранів радіолокаторів, а й буквально випарувався в прямому сенсі цього слова. Через деякий час "Елдрідж" матеріалізувався знову, але зовсім в іншому місці і зі збожеволілим екіпажем на борту. Така таємниця всієї історії.

Вперше про Філадельфійський експеримент стало широко відомо завдяки астрофізику Морісу Джессупу, вченому і письменнику з Айови. У 1956 році в якості відгуку на одну зі своїх книг, де торкалися проблем незвичайних властивостей Простору і Часу, Джессуп одержав листа від якогось Карлоса Альєнде, який повідомляв про те, що військові вже навчилися практично переміщати об'єкти "поза звичним Простором і Часом". Альєнде, як він стверджував, служив у 1943 році на транспортному кораблі "Ендрю Фьюресет", і з борту цього судна, що входив до групи контролю Філадельфійського експерименту, він нібито чудово бачив, як розтанув у зеленому сяйві "Елдрідж", чув гудіння силового поля, що оточувало есмінець, і знайомий з багатьма з тих, хто все це спостерігав теж.

Найцікавіше в оповіданні Альєнде - це опис наслідків експерименту. З поверненими "із нізвідки" людьми стали через деякий час відбуватися неймовірні речі: вони ніби випадали з реального ходу часу (використовувався термін "замерзали"), були випадки самозаймання (термін "запалали"), і одного разу двоє "замерзлих" несподівано "запалилися "і горіли протягом вісімнадцяти днів (?!), і рятувальникам ніякими зусиллями не вдавалося зупинити горіння тіл! Відбувалися також і інші дивні речі, так наприклад один з матросів "Елдріджа" зник назавжди, пройшовши крізь стіну власної квартири на очах у дружини й дитини.

Моріс Джессуп зайнявся розслідуванням: він став відвідувати архіви, розмовляти з військовими і врешті-решт відшукав чимало підтверджень, що дали йому можливість висловити свою думку з приводу реальності цих подій наступним чином:

"... Експеримент дуже цікавий, але страшно небезпечний. Він занадто сильно впливає на людей, які беруть в ньому участь. У досліді використовувалися магнітні генератори, так звані "розмагнічувачі", які працювали на резонансних частотах і створювали неабияке поле навколо корабля. Практично це давало тимчасове вилучення з нашого виміру і могло б означати просторовий прорив, якби тільки було можливим утримати процес під контролем!"

Можливо, Джессуп дізнався занадто багато, тому що в 1959 році він загинув при вельми загадкових, і навіть занадто підозрілих обставин - його знайшли у власній машині, він задихнувся від вихлопних газів. Розслідування ні до чого не привело, але за одностайною думкою прихильників вченого, воно проводилося без достатнього ентузіазму з боку влади, яка напевно постаралася приховати від громадськості деякі більш непривабливі факти, пов'язані з предметом вивчення Джессупа - Філадельфійським експериментом...

Керівництво ВМФ США як могло відхрещувалося від Філадельфійського експерименту, заявляючи, що нічого подібного в 1943 році не було. Але багато дослідників не повірили уряду. Вони продовжили пошуки вбитого, на їхнє переконання, Джессупа і отримали деякі результати. Так наприклад знайшлися документи, які підтверджують, що з 1943 по 1944 рік Альберт Ейнштейн перебував на службі в морському міністерстві у Вашингтоні. З'явилися свідки, одні з яких особисто бачили, як зникав "Елдрідж", інші тримали в руках листки з розрахунками, виконаними рукою Ейнштейна, що володів дуже характерним почерком. Знайшлася навіть газетна вирізка тих часів, що оповідає про матросів, які зійшли з корабля і розтанули на очах очевидців.

Спроби дізнатися правду про Філадельфійський експеримент не припиняються досі. І час від часу, з'являються нові цікаві факти. Як яскравою ілюстрацію слід навести витяги із записаної на плівку розповіді американського інженера-електронщика Едома Скіллінга.

"... У 1990 році моя знайома Маргарет Сендіса, - оповідає Скіллінг, - яка живе в Палм Біч штат Флорида, запросила мене і моїх друзів у гості до лікаря Карла Лайслера, її суса, щоб обговорити деякі деталі так званого "експерименту у Філадельфії ". Карл Лайслер - фізик, один з учених, що працювали в 1943 році над цим проектом. Лайслер розповів, що вчені, керовані військовими, хотіли зробити невидимим для радарів військовий корабель. На борту цього корабля був встановлений потужний електронний прилад типу величезного магнетрона (магнетрон - генератор надкоротких хвиль, засекречений під час другої світової війни). Цей прилад отримував енергію від електричних машин, встановлених на кораблі, потужності яких було достатньо, щоб забезпечити електроенергією невелике місто. Ідея експерименту полягала в тому, що дуже сильне електромагнітне поле навколо корабля буде екраном для променів радара. Карл Лайслер перебував на березі, щоб спостерігати і контролювати проведення експерименту. Коли магнетрон запрацював, корабель зник. Через деякий час він знову з'явився, але всі моряки на борту були мертві. Причому частина їх трупів перетворилася на сталь - матеріал з якого був зроблений корабель. Під час нашої розмови Карл Лайслер був дуже засмучений, було видно, що цей старий хворий чоловік досі відчуває докори сумління і свою провину за смерть моряків, які перебували на борту "Елдріджа". Лайслер і його колеги по експерименту вважають, ніби вони послали корабель в інший час, при цьому судно розпалося на молекули, а коли відбувся зворотний процес, то й сталася часткова заміна органічних молекул людських тіл на атоми металу... "

А ось ще один цікавий факт, на який натрапив російський дослідник В. Адаменко: у книзі-бестселері американських вчених Чарльза Берліца і Вільяма Мура, що займалися розслідуванням філадельфійських подій, йдеться, що довгі роки після події есмінець "Елдрідж" перебував у резерві флоту США, а потім кораблю присвоїли ім'я "Лев" і продали в Грецію.

Між тим Адаменко побував в 1993 році в одній грецькій сім'ї, де познайомився з грецьким адміралом у відставці. З'ясувалося, що цей адмірал чудово обізнаний про Філадельфійський експеримент і долю "Елдріджа", підтвердивши, що есмінець є одним з кораблів ВМФ Греції, але називається не "Лев", як пишуть Берліца і Мур, а "Тигр".

Однозначна істина про Філадельфійський експеримент так і не встановлена. Дослідники цієї загадкової історії не знайшли головного - документів. Багато чого могли б роз'яснити судові журнали "Елдріджа", але вони дивним чином зникли. Принаймні, на всі запити в уряд і військове відомство США приходила офіційна відповідь: "Знайти, а отже надати у ваше розпорядження, не представляється можливим". А вахтові журнали корабля супроводу "Фьюресет" і зовсім були знищені за вказівкою згори, хоча це і суперечить всім наявним правилами...

Така історія Філадельфійського експерименту, але, на жаль, вона далеко не офіційна. Повнотою вона теж похвалитися не може, тому що в ній є ще дуже багато неясного. Ніяких документів, як уже говорилося, так і не було відшукано, а численні чутки, самі розумієте, справжнього дослідника не можуть задовольнити жодним чином. Тому варто було б спробувати хоч якось систематизувати всі матеріали, присвячені цікавій для нас події, з тим, щоб почати з цим розбиратися зовсім іншими методами, а не тими, які за шістдесят років існування загадки не дали практично ніяких результатів.

За матеріалами: gerhardt.com.ua.